Bij de medewerkersinstellingen is het mogelijk om je medewerkers van een WeGroup account te...
Hoe maak ik een koppeling met mijn DIAS assurantiesysteem?
In WeGroup is het mogelijk om zelf binnen 2 minuten de koppeling te leggen met je DIAS assurantiesysteem.
Momenteel zijn de volgende koppelingen beschikbaar:
- Opslaan van een prospect relatie via de risicoscan voor een nieuwe relatie.
- Opslaan van een gegenereerd adviesrapport gekoppeld aan de relatie.
Stap 1: ga naar verbindingen in uw WeGroup omgeving
Log in met je WeGroup account en ga linksonder naar instellingen > verbindingen. Hier vind je de DIAS configuratie.

Stap 2: vul de gevraagde gegevens in
Onderstaande gegevens ontvang je via DIAS. Heb je de gegevens nog niet? Neem contact op met je accountmanager om deze te ontvangen. De verbindingsmogelijkheden zijn alleen mogelijk als u gebruik maakt van de DIAS Cloud versie. Hieronder vind je een uitleg van de gevraagde gegevens:

-
Client Id: de gebruikersnaam die je hebt ontvangen van DIAS.
-
Client secret: het wachtwoord gekoppeld aan de gebruikersnaam die je hebt ontvangen van DIAS.
-
Host: de url van de server waar de DIAS Cloud op gehost is.
-
BedrijfId: Het bedrijf namens wie de aanroep gedaan wordt.
-
MedewerkerId: Het id van de medewerker die in DIAS werkt.
-
Tenant-CustomerId: Dit ID bepaalt in welke database de gegevens opgeslagen worden.
De gegevens zoals ze worden weer gegeven in de screenshot betreffen een testomgeving en kunnen niet overgenomen worden.

Stap 3: test de verbinding
Nadat je de gegevens ingevoerd hebt klik je op "Verbinden". Vervolgens wordt de verbinding naar DIAS getest. Krijg je een foutmelding? Dan zijn één of meerdere van de ingevoerde gegevens onjuist. Pas de gegevens aan. Bij een correcte invoer en geslaagde verbinding zie je DIAS "verbonden" staan:
