Overslaan naar inhoud

Hoe maak ik een Zakelijke Risicoscan?

Met de zakelijke risicoscan inventariseer je de risico’s en behoeften van jouw klant. Op basis hiervan wordt automatisch een voorstel voor een advies opgesteld. Het systeem helpt jou met uitgebreide adviezen, onderbouwd met professionele verzekeringskennis. Je kunt een zakelijke risicoscan opstellen voor nieuwe of bestaande relaties.

 

Bekijk deze video:

 

 

 

 

 

Of volg hiervoor de onderstaande stappen: 

 

Ga vanuit je dashboard naar Gesprekken > Nieuw gesprek.

Op dit scherm kies je voor particuliere of zakelijke risicoscan en of je een analyse wilt uitvoeren voor een nieuwe of bestaande relatie. In dit voorbeeld kiezen we voor een nieuwe relatie en een zakelijke risicoscan.

 

 

Vervolgens voer je het bedrijf in door de bedrijfsnaam of het KVK (Kamer van Koophandel) nummer in te vullen. 


 

Het systeem toont het bedrijf uit de bestaande portefeuille en laat daarnaast de resultaten zien die uit de Kamer van Koophandel zijn opgehaald. Kies het primaire bedrijf dat je wilt analyseren. 


 

Er worden direct een groot aantal gegevens opgehaald uit de beschikbare databronnen. Indien de relatie reeds bekend is worden naast deze gegevens ook de gegevens uit eventuele vorige gesprekken getoond. Op die manier kan eenvoudig een onderhoudsgesprek uitgevoerd worden. 

 

 

Vul in en pas aan waar nodig.  


 

WeGroup heeft ook de activiteiten opgehaald uit de koppeling zodat deze niet in gegeven hoeven te worden. Het is daarnaast mogelijk om nieuwe activiteiten toe te voegen conform SBI (Standaard Bedrijfsindeling). 

 

 

Vanaf het Overzicht linksonder kun je navigeren naar de beschikbare risicodomeinen waarbinnen vragen worden gesteld. Zo kun je zelf bepalen welke onderdelen je met je klant wilt doorlopen. 

 

 

Heeft de klant bijvoorbeeld een (extra) pand aangekocht? Dan kun je via Bedrijfsruimtes eenvoudig een pand toevoegen. 

 

 

Wanneer de benodigde vragen zijn ingevuld klik je linksonder op Scan afronden. Vervolgens krijg je direct een overzicht welke verzekeringsproducten worden geadviseerd. Van hieruit heb je twee mogelijkheden: direct een adviesrapport opmaken of geselectereerde vragen in de scan versturen naar de klant zodat deze later nog beantwoord kunnen worden. De vragen kun je selecteren door het bolletje voor de vraag aan te klikken.

 

 

Hier meer informatie over hoe je eenvoudig een adviesrapport opstelt!