Overslaan naar inhoud

Hoe kan ik adviezen van een vorige versie hergebruiken met het revisie systeem?

Doel revisie systeem: Wijzigingen in een risicoanalyse kunnen leiden tot nieuwe adviezen. Maar je wilt niet dat alle handmatige wijzigingen aan adviezen uit een eerder rapport verloren gaan. Daarom kun je nu per adviesblok kiezen voor een vorige of nieuwe versie.
De scenario's zijn:
  • Er is een nieuw advies bij gekomen. 
  • Er is een advies gewijzigd.
  • Er is een advies verwijderd. 
Per scenario kan de adviseur precies het verschil zien tussen de oude en de nieuwe versie en ervoor kiezen om het oude advies terug te zetten.  
 
Uitgangspunt is dat eerder een adviesrapport is opgemaakt door een adviseur. Er is dus een eerdere versie beschikbaar. Denk aan een inventarisatie met bijbehorend advies die een jaar terug is gemaakt. De adviseur of de eindklant gaat opnieuw het gesprek / de risicoscan in om gegevens te updaten. Met deze geüpdatet gegevens wordt een nieuw advies klaargezet waarin de wijzigingen tot uiting komen. 
 
Voorbeeld:
 
Het aantal medewerkers in de risicoscan is aangepast van 0 naar 5 medewerkers:
 

De activiteiten zijn dermate gewijzigd dat geen activiteiten op het gebied van advies, ontwerp en ontwikkeling meer worden gedaan:
 

Vervolgens kies je bij Adviesrapport invullen voor "Nieuwe revisie maken".
 
Bij de adviesteksten zie je vervolgens de aanpassingen naar aanleiding van de wijzigingen in de scan: 
 
 
Diverse verzekeringen omtrent personeel:
 
Wil je toch de oude adviestekst in stand houden? Dan kun je op de revert knop rechts drukken: 
 
Vervolgens zie je het verschil tussen de huidige en de vorige versie. Via de knop "Vorige versie herstellen" zet je de vorige tekst terug.